Hero van de Carsub pagina
Hero van de Carsub pagina

Schade melden

Schade aan je auto is natuurlijk altijd heel vervelend. Bij schade of ongeval meld je dit direct aan het autobedrijf waar jij je auto van rijdt. Het mag uiteraard ook aan ons doorgegeven worden. Dit doe je door een volledig ingevuld schadeformulier en foto’s van jouw auto te sturen. Een niet volledig of onduidelijk ingevuld schadeformulier zorgt voor vertraging en kan meer kosten met zich meebrengen.

Hieronder kun je direct je schade melden!

Mevrouw van Carsub met haar hand voor de mond

Hoe zorg je voor een snelle en correcte schadeafhandeling? En waar moet je allemaal aan denken?

Schade gereden?

Zodra er derden bij de schade betrokken zijn, ben je verplicht de politie te bellen en de schade te laten registreren. En met derden bedoelen we zowel mensen als objecten en auto's.

Kan je niet meer rijden en moet je gesleept worden?

Als je Carsub auto moet worden gesleept als gevolg van schade, moet je het schadenummer op de voorzijde van je onderhoudsboekje bellen. Dan wordt je auto naar de dichtstbijzijnde werkplaats gesleept. Alle noodnummers vind je op de voorzijde van je onderhoudsboekje in je dashboardkastje.

Kan je het hulpnummer van je autopartner / leverancier niet vinden? Log dan in op www.carsub.nl en vind bij ‘Mijn abonnement’ je autopartner / leverancier.

Eigen risico

Voor de kosten ben je verzekerd, waarbij standaard een eigen risico van 1.500,- euro per schadegeval geldt. Je kan je eigen risico verlagen tijdens het bestelproces.

Verhaalbare schade

Blijkt de schade veroorzaakt door en verhaalbaar op de andere partij? Dan wordt alles uiteraard verrekend.

Hierbij geven we je nog een aantal tips indien je schade hebt:

  • Jouw veiligheid komt op de eerste plaats. Stel jezelf en andere betrokkenen altijd eerst in veiligheid. Als er gewonden zijn, bied dan eerste hulp.
  • Bel altijd 112 bij (ernstig) lichamelijk letsel. Ook bij ruzie / onenigheid met de andere partij is 112 bellen de beste optie. Denk je dat er sprake is van een ernstige verkeersovertreding, zoals door rood rijden of rijden onder invloed? Bel dan 0900 – 8844.
  • Is de andere partij doorgereden zonder gegevens achter te laten of bij diefstal, vandalisme of inbraak, doe dan altijd aangifte bij de politie. Dit kan eenvoudig online via www.politie.nl of via 0900 – 8844.
  • Zet de betrokken voertuigen veilig aan de kant en gebruik een gevarendriehoek om andere weggebruikers te waarschuwen.
  • Emoties kunnen hoog oplopen bij een aanrijding, vooral als je niets kunt doen aan de situatie of als er sprake is van letsel. Blijf rustig en beleefd naar elkaar toe en richt je op een correcte afhandeling van de schade.
  • Getuigenverklaringen zijn waardevol. Noteer de namen en adressen van mogelijke getuigen. Ook inzittenden van 16 jaar of ouder mogen getuigen.
  • Maak foto’s van de situatie, zowel detailfoto’s als overzichtsfoto’s die het ongeval duidelijk weergeven. Zorg ervoor dat je jezelf of anderen niet in gevaar brengt bij het maken van de foto’s.
  • Doe geen uitspraken over de toedracht van de aanrijding en erken geen aansprakelijkheid. Beperk je tot de feiten en ga niet in op voorstellen van de tegenpartij om de schade direct te regelen. Laat de verzekeraar de beoordeling doen.
  • Vul samen met de tegenpartij een Europees schadeformulier in. Het formulier bestaat uit twee delen, ieder heeft zijn eigen deel. Onderteken beiden de voorzijde van het formulier. De achterzijde vult iedereen afzonderlijk in. Bij een kettingbotsing of aanrijding met meerdere betrokkenen vul je met elke betrokkene een formulier in.
  • Meld de schade zo snel mogelijk bij je autopartner / leverancier of bij ons. Bij zowel de autopartner als bij ons kun je online je schade melden. Je kan je schade ook melden via operations@carsub.nl.

Veelgestelde vragen

Wat als ik schade of een ongeval heb?

Bij schade of ongeval meld je dit direct aan het autobedrijf waar jij je auto van rijdt. Het mag uiteraard ook aan ons doorgegeven worden. Dit doe je door een volledig ingevuld schadeformulier en foto’s van jouw auto te sturen. Zodra er derden bij de schade betrokken zijn, ben je verplicht de politie te bellen en de schade te laten registreren. En met derden bedoelen we zowel mensen als objecten en auto's. Als je Carsub auto moet worden gesleept als gevolg van schade, moet je het schadenummer op de voorzijde van je onderhoudsboekje bellen. Dan wordt je auto naar de dichtstbijzijnde werkplaats gesleept. Alle noodnummers vind je op de voorzijde van je onderhoudsboekje in je dashboardkastje. Voor de kosten ben je verzekerd, waarbij wij standaard een eigen risico van €1.500,- per schadegeval geldt. Je kan deze verlagen tijdens het bestelproces. Blijkt de schade veroorzaakt door en verhaalbaar op de andere partij? Dan wordt alles uiteraard verrekend.

Krijg ik een vervangende auto bij werkplaatsbezoeken?

Nee, wij bieden geen vervangende auto voor werkplaatsbezoeken. Onze auto’s zijn in dusdanige staat dat een onderhoudsbezoek uit minimale werkzaamheden zal bestaan. Om eerlijk te zijn, een vervangende zouden wij moeten doorberekenen in jouw maandtarief en dat vinden wij te veel om je voor te laten betalen. Je zult misschien 1x per jaar (indien je al zolang dezelfde auto rijdt) een onderhoudsbeurt moeten laten uitvoeren en dan betaal je elke maand voor vervangend vervoer terwijl je het waarschijnlijk niet tot weinig gebruikt.

Wat als mijn auto wordt gestolen?

Als je auto wordt gestolen is dat natuurlijk enorm vervelend. En dat moet dan z.s.m. opgelost worden. Indien je auto wordt gestolen geldt het eigen risicoprotocol. Als je bijvoorbeeld vergeten bent om de auto te vergrendelen en je auto wordt gestolen, ben je dus wel geheel verantwoordelijk. Ook bij ontoelaatbaar beheer of (grove) nalatigheid moeten we de kosten op jou, als bestuurder, verhalen en worden net zoals niet gemelde schades of schades voortkomend uit onzorgvuldig beheer van het object behandeld. Losse artikelen/eigendommen in je auto worden bij diefstal of andersoortige schade vorm niet door ons gedekt of vergoed. Misschien een geruststellende gedacht, al onze voertuigen beschikken over een gps-systeem. Dit i.v.m. borging en zekerheid tegen eventueel misbruik of diefstal.