Veelgestelde vragen

Carsub abonnement, jij bepaalt!

Heb je Netflix, Spotify of een mobiele telefoon? Dan maak je al gebruik van abonnementsdiensten. Bij een auto abonnement betaal je een terugkerende (maandelijkse) vergoeding om een auto te rijden, in plaats van een auto te kopen met je spaargeld of via financiering of lease. Dus geen langlopende contracten, afbetalingen, restbedragen of boetes bij (vroegtijdige) beëindiging. Een abonnement neemt het gedoe van autobezit weg, want alles is inclusief (o.a. verzekering, onderhoud, reparatie en belasting). Je bent 100% flexibel om te starten, wijzigen of stoppen wanneer je wilt. Het stelt je ook in staat om tussen verschillende auto's te wisselen die bij je levensstijl past.

Iedereen die minimaal 24 jaar is en minimaal 2 jaar in het bezit van zijn rijbewijs is met een woonplaats in Nederland kan zich abonneren op auto’s van Carsub. Het bezit van een geldig autorijbewijs en Nederlands identiteitsbewijs uit een EU-land is vereist. Helaas kunnen wij personen met een negatieve kredietcheck (n.a.v. BKR en kredietinformatiebureau) geen Carsub abonnement aanbieden. Daarnaast voert onze autopartner een extra acceptatie check uit. Carsub en haar autopartner behouden zich te allen tijde het recht voor dat zij met en zonder acceptatie check een klant aanvraag kunnen weigeren. Naast de bestuurder (abonnee) mag een (gratis) 2e bestuurder de Carsub auto gebruiken. Beide bestuurders moeten minimaal 24 jaar oud en 2 jaar in het bezit zijn van een geldig autorijbewijs uit een EU-land. Niet bij ons geregistreerde personen mogen niet met jouw auto rijden.

I.v.m. de verzekering, je solvabiliteit en anticipatie tegen eventueel misbruik van onze dienstverlening voeren wij een accurate identiteit- en kredietcheck uit om de risico’s op misbruik te minimaliseren. Op basis van jouw volledige registratie informatie kunnen wij een identiteits- en kredietwaardigheidscontrole uitvoeren. De kredietcontrole wordt slechts één keer uitgevoerd tijdens de eerste boeking. Wij vragen om je begrip.

Met een Carsub abonnement krijg je de beschikking over een nieuwe of jong gebruikte dealeronderhouden auto inclusief het benodigde onderhoud en reparatie, banden (zomerbanden of all-weather), verzekering, registratie, afschrijving, BTW, wegenbelasting, pechhulp en 1.250 vrije kilometers per maand.

Dat is helemaal aan jou! Op onze website staan de maandelijkse abonnementskosten per auto vermeld. Je kunt dus de auto en de maandprijs kiezen die bij je levensstijl en je budget past.

Wel vragen we eenmalige een registratie fee van €179,-. Deze dekken de kosten van het klaarmaken van jouw auto, het aanmaken van jouw klantprofiel, het controleren van o.a. jouw identiteit en financiële gegevens en om onze service te kunnen blijven waarmaken. Stop of pauzeer je je abonnement en rijd je minimaal 90 dagen geen auto via ons auto abonnement, dan moet je je opnieuw registreren en betaal je opnieuw registratiekosten. We moeten namelijk o.a. je kredietwaardigheid weer even checken.

Daarnaast brengen we bij de eerste betaling van je abonnement eenmalig een borg in rekening, te weten 1 maand abonnementstarief van jouw gekozen auto, met een minimum van €500,-. Na inlevering of beëindiging van jouw auto abonnement overeenkomst zal de borg worden teruggestort, dan wel worden verrekend met eventuele openstaande posten zoals, maar niet uitsluitend, bekeuringen en schades.

Auto abonnement

Een auto kopen kost geld. De aanschafwaarde, de afschrijving, onderhoud, verzekering, etc. zijn zaken waar je rekening mee moet houden. Vaak horen wij dat een auto gemiddeld €200,- tot €300,- per maand kost. En dat zijn dan de verzekering-, belasting- en brandstofkosten. Terwijl de realiteit veel hoger is, want vooral de afschrijving is iets waar men vaak makkelijk of zelfs niet over nadenkt. Als je bijv. een auto van ca €20.000,- aanschaft, dan betaal je zo maar €300,- per maand afschrijving. Oftewel, geld dat je niet merkt, maar na drie jaar wel €10.800,- ‘betaald’ hebt en kwijt bent. En tel de €300,- per maand eens op bij je maandelijkse kosten van €250,-. En dan hebben we het nog niet eens over onderhoud, reparatie, (banden)slijtage en internationale pechhulp gehad. Als je dit allemaal bij elkaar optelt, dan is een auto abonnement (waar alles inclusief is, behalve brandstof) eigenlijk best een goed alternatief, toch?!

Om een autolening te krijgen, moet je meestal een flinke aanbetaling betalen, veel documenten verstrekken en formulieren invullen en vervolgens rente betalen over het geld dat je leent. En dan is er ook nog een kans dat je misschien niet in aanmerking komt voor een lening, omdat de kredietbeperkingen steeds strenger worden. Een lening heeft meestal een vaste looptijd, waaraan je wordt gehouden of een enorme boete moet betalen om te beëindigen. Met een Carsub abonnement zijn er geen langetermijncontracten en dus nooit restschulden. Na de eerste maand is je abonnement per maand opzegbaar. Als er zaken in je leven veranderen (ontslag, hogere lasten, etc.) ruil je gewoon je auto in voor een andere (goedkopere) of stop je je abonnement.

Bij auto (private) lease zit je vast aan een vooraf bepaalde periode en aan het einde kan er vaak een grote betaling plaatsvinden. Als je de leaseovereenkomst voor het einde opzegt, kunnen er hoge boetes worden opgelegd voor het verbreken van het contract. Een Carsub abonnement is flexibel, je kunt van auto wisselen wanner je wilt of het abonnement stopzetten. En bijkomend voordeel, een abonnement wordt niet, zoals lease of financiering, geregistreerd als lening. Handig voor bijvoorbeeld huizenkopers!

Wij bieden 3 soorten auto abonnementen:
- flexibel abonnement (maandelijks opzegbaar)
- 6 maanden abonnement
- 12 maanden abonnement
Het flexibele abonnement geldt voor alle aangeboden auto's op onze website. Sommige auto's bieden we ook met een 6 en/ of 12 auto abonnement aan. Dan rij je dus minimaal 6 of 12 maanden. Bij het flexibele abonnement mag je zolang rijden als je wilt en kan je altijd je auto abonnement wijzigen/ opzeggen met een 30-daagse opzegtermijn. Bij een 6 of 12 maanden abonnement ga je een abonnement aan voor de gekozen periode. Wil je je 6 of 12 maanden eerder wijzigen of opzeggen? Dat kan uiteraard, maar dan berekenen we wel 30% van je resterende looptijd.
Je hebt vooraf dus altijd de keus welk soort abonnement het beste bij jou of je levensstijl past.

Wij beschikken over nieuwe en jong gebruikte auto's; compacte stadsauto’s, stations, MPV’s, SUV’s, schakel of automaat, diesel, hybride en elektrisch. Wij zijn merkonafhankelijk, dus je kan kiezen uit alle merken en modellen. Staat je gewenste merk en model niet tussen ons aanbod? Mail ons jouw vraag/ auto voorkeur en wij proberen deze z.s.m. te beantwoorden en te vervullen.

Heb je een flexibel abonnement, dan mag zo vaak van auto abonnement ruilen als je wilt, maar wel met een minimumtermijn van 1 maand met inachtneming van je startdatum. Wij rekenen geen wisselkosten voor het wisselen van je abonnement.
Heb je een 6,- of 12 maanden abonnement, dan kan je wisselen aan het einde van je looptijd.

De overdracht vindt plaats bij onze autoleverancier en proberen wij zo dicht mogelijk bij jou in de buurt te laten plaatsvinden. Als je niet in de mogelijkheid bent om het voertuig zelf op te halen, kun je je auto overal in Nederland op de door jou gewenste locatie laten afleveren via onze conciërge service.

Je krijgt bij je auto 1 sleutel. Net als bij verhuur bedrijven blijft je reserve sleutel bij ons achter.

Voor sommige auto's zijn tegenwoordig Apps beschikbaar. Per auto merk is het verschillend of en hoe je de gebruikers App kan het installeren. Voor het installeren en activeren van de App heb je vaak een 2e sleutel nodig. Aangezien de 2e sleutel achterblijft bij de auto eigenaar kunnen wij helaas niet garanderen dat de App geïnstalleerd kan worden.

Wanneer je besluit (tijdelijk) te stoppen met je auto abonnement zeg je je auto abonnement minimaal 1 maand voor het einde van je abonnementsperiode op. Na je opzegging spreken we de exacte inleverdatum en -locatie met je af, waar jouw auto (in jouw bijzijn) wordt nagekeken en gecontroleerd. Zorg dat alle persoonlijke bezittingen uit de auto zijn verwijderd (wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor het verlies van bezittingen die in de auto worden achtergelaten), eventuele verzekeringsclaims zijn ingediend, elke vorm van schade aan ons is gemeld en zorg je dat de auto, alle accessoires, sleutels en voertuigdocumenten, zoals je deze bij oplevering hebt ontvangen, aan ons zijn geretourneerd en zorg je dat de auto een volle tank heeft en volledig schoon is gemaakt.

Levering op de door jou gewenste locatie (thuis, werk of elders) kost je € 150,- incl. BTW, in heel Nederland (altijd exclusief brandstof kosten en gereden kilometers).

Laat je je auto brengen? Dan start je begin km-stand (en de volle brandstof tank) bij het wegrijden bij de auto partner. De conciërge service rijdt namens jou deze rit. De breng kilometers (en brandstof) zijn dus altijd voor jou! Had je de auto zelf gehaald, dan had je deze kilometers ook zelf gereden.

Dit geldt ook voor het retourneren van je auto. Je dient je auto schoon van binnen en buiten en volgetankt (of minimaal 50% geladen) in te leveren bij het autobedrijf. Kies je voor onze conciërge service, dan worden de verreden kilometers en brandstof voor de rit naar het autobedrijf op je eindafrekening vermeld. Had je je auto zelf terug gebracht, dan had je deze kilometers en brandstof ook zelf gereden en betaald.

Per maand zijn standaard 1.250 vrije kilometers bij je abonnement inbegrepen. Je mag je km-verbruik middelen. Rij je de ene maand minder, dan neem je de niet gereden km's mee naar de volgende maand. Rij je een maand meer? Dan kan je die de maand(en) erna weer inlopen.

De begin en eindstand van je kilometers gaan in vanaf het moment dat je je auto ophaalt bij de betreffende autopartner en stopt bij inname bij het desbetreffende autobedrijf, ongeacht je kiest voor onze conciërge service.

Wil je vooraf meer vrije kilometers in je abonnement? Dat kan. Wij rekenen € 38,- voor +250 km. Om dit te regelen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice 085-77 33 753.

Heb je aan je einde van je abonnement meer kilometers gereden? Dan hanteren wij meerkosten van € 0,20 (incl. BTW) per extra gereden kilometer. Voor de registratie van je kilometers ben je zelf verantwoordelijk. Deze registratie doe je in je persoonlijke omgeving op carsub.nl (mijn account – kilometerregistratie). Hier vul je elke maand de actuele kilometerstand in.

Ja, je kunt naar het buitenland reizen in de volgende landen: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Kroatië, Tsjechië, Slovenië, Slowakije, Hongarije, Polen, Verenigd Koninkrijk, België, Nederland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Griekenland, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco en Andorra. Reizen naar alle landen die hier niet worden vermeld, zijn uitdrukkelijk verboden en in individuele gevallen alleen toegestaan met voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Carsub.

Ja, je mag je huisdier in principe vervoeren in je Carsub auto. Je dient er wel voor te zorgen dat je huisdier geen krassen, vuil of haren achterlaat. De speciale reiniging en verwijdering van sporen en geuren betaal je zelf.

Nee, roken is niet toegestaan in de Carsub auto's.

Nee, eventuele wijzigingen of aanpassingen doen aan je Carsub auto is niet toegestaan. Wil je bijv. een fietsenrek of dakkoffer bevestigen, bespreek dit dan vooraf met onze klantenservice.

Ja, in je auto is een onderhoudskaart bevestigd, waarop staat wanneer de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft. Je maakt zelf een afspraak met jouw autoleverancier voor je onderhoud. Je dient vooraf toestemming te vragen voor onderhoud bij Carsub en/of de leverancier van je auto.

Nee, helaas leveren wij geen winterbanden. Vanwege onze kortlopende (en flexibele) abonnement leveren wij wat onze autopartners aanbieden. Dit zijn standaard zomerbanden of all-season banden. Uit ervaring, is het helaas praktisch en financieel, niet mogelijk om winterbanden voor een 1, 6 of 12 maanden op onze abonnement auto’s te plaatsen. Je kan het beste, snelste en goedkoopste, zelf winterbanden huren bij bijv. Profile/ Kwik-Fit of andere bandenleverancier voor de periode dat je ze nodig hebt.

Betalen

Je eerste betaling bestaat uit eenmalige registratiekosten, 1e maand abonnementstarief en borg. Daarbij komen de kosten die je hebt geselecteerd met persoonlijke behoeftes. Deze betaal je pas nadat we je gegevens gecheckt hebben en alles geaccordeerd is. Je auto abonnement gaat in op de dag van ontvangst van je auto.

Op iedere 25ste dag van je abonnement ontvang je een betaallink met jouw maandbedrag. Dit is dus de 25ste dag na jouw startdatum en niet de 25ste dag van een kalendermaand.

Start je bijv. op de 15e van de maand je abonnement, dan ontvang je altijd je betaalverzoek/ factuur 25 dagen later, rond de 10e van de volgende maand.

Tip. Wil je zeker weten dat je je maandfactuur altijd op tijd kan betalen? Start je abonnement dan altijd rond de datum dat je je salaris ontvangt.

Tsja, het kan gebeuren dat je een keer een bekeuring ontvangt. En deze komt voor jouw rekening. We sturen de bekeuring naar je door, zodat je deze kan betalen. Vanwege extra werkzaamheden rekenen wij wel €25,-. Je betaalt dus je boete en €25,- administratie kosten. Onze volledige tarievenkaart vind je onderaan onze algemene voorwaarden op onze website.

Schade & diefstal

Bij schade of ongeval meld je dit direct aan het autobedrijf waar jij je auto van rijdt. Het mag uiteraard ook aan ons doorgegeven worden. Dit doe je door een volledig ingevuld schadeformulier en foto’s van jouw auto te sturen. Zodra er derden bij de schade betrokken zijn, ben je verplicht de politie te bellen en de schade te laten registreren. En met derden bedoelen we zowel mensen als objecten en auto's. Als je Carsub auto moet worden gesleept als gevolg van schade, moet je het schadenummer op de voorzijde van je onderhoudsboekje bellen. Dan wordt je auto naar de dichtstbijzijnde werkplaats gesleept. Alle noodnummers vind je op de voorzijde van je onderhoudsboekje in je dashboardkastje. Voor de kosten ben je verzekerd, waarbij wij standaard een eigen risico van €1.500,- per schadegeval geldt. Je kan deze verlagen tijdens het bestelproces. Blijkt de schade veroorzaakt door en verhaalbaar op de andere partij? Dan wordt alles uiteraard verrekend.

Nee, wij bieden geen vervangende auto voor werkplaatsbezoeken. Onze auto’s zijn in dusdanige staat dat een onderhoudsbezoek uit minimale werkzaamheden zal bestaan. Om eerlijk te zijn, een vervangende zouden wij moeten doorberekenen in jouw maandtarief en dat vinden wij te veel om je voor te laten betalen. Je zult misschien 1x per jaar (indien je al zolang dezelfde auto rijdt) een onderhoudsbeurt moeten laten uitvoeren en dan betaal je elke maand voor vervangend vervoer terwijl je het waarschijnlijk niet tot weinig gebruikt.

Als je auto wordt gestolen is dat natuurlijk enorm vervelend. En dat moet dan z.s.m. opgelost worden. Indien je auto wordt gestolen geldt het eigen risicoprotocol. Als je bijvoorbeeld vergeten bent om de auto te vergrendelen en je auto wordt gestolen, ben je dus wel geheel verantwoordelijk. Ook bij ontoelaatbaar beheer of (grove) nalatigheid moeten we de kosten op jou, als bestuurder, verhalen en worden net zoals niet gemelde schades of schades voortkomend uit onzorgvuldig beheer van het object behandeld. Losse artikelen/eigendommen in je auto worden bij diefstal of andersoortige schade vorm niet door ons gedekt of vergoed. Misschien een geruststellende gedacht, al onze voertuigen beschikken over een gps-systeem. Dit i.v.m. borging en zekerheid tegen eventueel misbruik of diefstal.

Vragen

Heb je een vraag waar wij nog niet aan gedacht hebben of wil je meer weten over ons auto abonnement?
Bellen kan via 085-77 33 753, of je stuurt ons een email via fans@carsub.nl.
Wil je liever appen? Ook dat kan naar 085-7733753 en we nemen z.s.m. contact met je op.